Základná škola Atómová
Rekonštrukcia a dostavba základnej školy
Moderné vzdelávacie zariadenie
Projekt rekonštrukcie a dostavby Základnej školy na Atómovej ulici v Trnave sa zameriava na transformáciu existujúceho školského areálu na moderné vzdelávacie zariadenie, ktoré bude spĺňať najnovšie pedagogické a technologické štandardy. Cieľom projektu je nielen modernizácia budovy, ale aj implementácia nových vzdelávacích prístupov v súlade s kurikulárnou reformou.
Objekt je rozdelený do štyroch pavilónov spojených v úrovni parteru spoločnými priestormi určenými pre mimotriedne aktivity ako je multifunkčný priestor, verejné študovne, chillout zóna, mediatéka, knižnica, jazykové študovne a priestor vstupu s vrátnicou. Každý pavilón je prístupný schodiskom zo spoločných priestorov v úrovni parteru.
Areál školy bude pretransformovaný na ekologický park, ktorý bude slúžiť ako oddychová zóna pre deti. Budú tu vytvorené exteriérové triedy, herné plochy a vegetačné úpravy, ktoré podporia ekologické povedomie žiakov. Rovnako budú implementované systémy na zadržiavanie dažďovej vody a recykláciu šedej vody, čo prispeje k udržateľnosti celého projektu.
Prízemie objektu bude obsahovať otvorené priestory pre spoločné aktivity a interaktívne výučby. Tieto priestory sú navrhnuté tak, aby podporovali rôznorodé formy učenia a spolupráce medzi žiakmi aj mimo vyučovacieho procesu. Voľne prístupná knižnica bude podporovať samostatné štúdium a čítanie. Oddelený priestor mediatéky umožní žiakom získať digitálne zručnosti, bude slúžiť pre výučbu informatiky a prácu na rôznych projektoch.
Šatne pre študentov sú navrhnuté priamo pri kmeňových triedach, čo umožňuje v rámci spoločného prízemia vytvoriť otvorenú dispozíciu pre študentov a učiteľov, ktorá obohacuje výučbový proces o mimotriedne aktivity. Na streche nad prvým nadzemným podlažím budú umiestnené exteriérové triedy priamo prístupné zo spoločných priestorov. Výučba na čerstvom vzduchu podporí ekologické povedomie žiakov. V rámci exteriérových tried budú osadené príručné sklady s pomôckami a príručný mobiliár, ktorý umožní žiakom pracovať na projektoch a úlohách vonku.
Štandardné usporiadanie tried na jednej spoločnej chodbe meníme na klastrovú dispozíciu. Tá podporí rôznorodosť vzdelávacích aktivít a umožní flexibilné usporiadanie tried do pracovných skupín rôznej veľkosti. Každý klaster bude pozostávať z dvoch až troch učební usporiadaných okolo spoločného priestoru slúžiacemu ako multifunkčná zóna pre skupinové aktivity, prezentácie a neformálne učenie. Tento centrálny priestor bude možné jednoduchými posuvnými stenami spojiť s priľahlými triedami, čím sa dosiahne variabilita vyučovacieho procesu v spoločných vyučovacích klastroch.